Druppelkoffiezetapparaat: voor- en nadelen

Zoals ik al schreef (zie het review artikel over het kiezen van een koffiezetapparaat voor thuis op de hoofdpagina), koffiezetapparaten met druppelaars , zij zijn filtratie - de meest betaalbare apparaten op de markt voor koffieapparatuur. De keuze van een echte staatswerknemer. Daarom kopen veel mensen ze, bijna zonder te kijken. En dan zijn ze heel snel erg teleurgesteld. Talloze tegengestelde gevallen zijn mij ook bekend. De persoon keek niet eens in de richting van koffiezetapparaten met infuus, hij dacht, ze zeggen, ja, voor dat geld zal ik zeker geen normale koffie maken, maar uiteindelijk bleek het de infuus te zijn koffiezetapparaat/koffiemachine dat was voor hem de ideale oplossing.

Om te begrijpen voor wie filterkoffiezetapparaten geschikt zijn en voor wie gecontra-indiceerd zijn, zullen we eerst hun apparaat bestuderen, omdat alle conclusies logisch volgen uit de methode voor het bereiden van de drank.

Wat is een koffiezetapparaat met infuus, hoe het werkt?

Druppel koffiezetapparaat diagram



Het apparaat van infuuskoffiezetapparaten is het meest primitieve onder andere elektrische apparaten voor het zetten van koffie. Er is een kachel, gecombineerd met het fornuis, waarop de koffiekan staat, een watertank (meestal aan de achterkant, van boven gevuld), een compartiment voor het plaatsen van koffie (meestal boven de koffiekan, van boven gevuld). Eigenlijk is dat alles. Nou ja, plus een klein bedieningspaneel, dat grotendeels ontbreekt bij eenvoudige modellen met een enkele aan / uit-knop.

Water uit de tank komt de kachel binnen, warmt op en stijgt, in de vorm van een water-stoommengsel, door de zwaartekracht door een buis in het koffiecompartiment, waar de stoom condenseert en in de koffie druppelt, waar het er onder natuurlijke omstandigheden doorheen sijpelt. druk, zonder enige druk, stroomt in de koffiepot ... Een eenvoudig koffiezetapparaat heeft geen pompen, complexe kleppen.

Nadat al het water in de koffiekan is gestroomd, blijft de verwarming, die gecombineerd is met de warmhoudplaat voor de koffiekan, werken, waardoor de koffie in de kan niet afkoelt. Maar de bedrijfstemperatuur van de kachel is zo gekozen dat deze niet doorbrandt zonder de waterstroom, dit is een van de redenen waarom de verwarmingsplaat altijd zwak werkt, en aanvankelijk niet erg hete koffie (koffie wordt niet met kokend water gezet in principe) koelt ook af als de verwarming aanstaat.

Voor wie is het

Ten eerste moet u duidelijk begrijpen dat een koffiezetapparaat met infuus slechts één soort drank bereidt: gefilterde koffie. Het is geen van beide Turkse koffie , nee van de geiser , laat staan ​​espresso. En alle soorten cappuccino ook door.

Een druppelkoffiezetapparaat bereidt één soort koffie - gefilterd, het kan ook een echte Americano worden genoemd.

Daarom verwachten degenen die na de aankoop teleurgesteld zijn meestal iets dat merkbaar sterker is dan van een Franse pers of door gemalen koffie in een kopje met kokend water uit een waterkoker te gieten. En in feite is dergelijke apparatuur gewoon niet ontworpen voor het brouwen van een drankje met ten minste een verzadigingsniveau van de geiser.

Maar dit is precies het originele recept om de juiste Americano te maken. Het is niet voor niets dat het in Amerika, zowel in Noord als Zuid, extreem moeilijk is om koffie te vinden die anders is dan gefilterde koffie. Dat wil zeggen, als je een fan bent van dit specifieke type koffiedrank, dan is je keuze voor een koffiezetapparaat met infuus. Drink je alleen Americano, koop dan een espressomachine of pomp pomp koffiezetapparaat , dan om de drank te verdunnen met heet water - schiet de mussen met een kanon. Rekening houdend met het feit dat koffiezetapparaten met infuus beginnen bij 1-2 duizend roebel.

Wat bepaalt de smaak, en in welk koffiezetapparaat is de koffie lekkerder

Typisch Philips-koffiezetapparaat met infuus

Typisch koffiezetapparaat met druppelaar

Met de filtratiemethode van het brouwen is het buitengewoon moeilijk om op de een of andere manier de smaak van koffie te beïnvloeden met technische trucs. Wat en hoeveel koffie je in het filter doet, dit krijg je bij de uitgang. Daarom zal in 95% van de koffiezetapparaten met druppelaars de smaak hetzelfde zijn, op voorwaarde dat dezelfde koffie in dezelfde hoeveelheden en hetzelfde volume gemorst water wordt gebruikt.

Het is duidelijk dat fabrikanten vaak wat tekstboekmarketing proberen toe te passen en iets revolutionairs als AromaSwirl of een goudfilter afkondigen, maar in 99% van de gevallen is dit niets meer dan marketing en heeft het geen invloed op de smaak.

Het tegenovergestelde komt vaker voor, fabrikanten maken vanwege genie of zuinigheid een klein of scheef compartiment voor gemalen koffie, of ze plaatsen de wateruitlaat (aanvoer) pijp voor koffie verkeerd boven dit compartiment. De fout kan heel dichtbij of niet in het midden zitten, of er kan een te smal gat in de punt van het invoermondstuk zijn. Als gevolg hiervan komt water in het filter met koffie ongelijkmatig over het gebied en het blijkt dat een deel van de beloofde koffie gewoon niet wordt gebruikt - getint water wordt verkregen.

Volgens mijn observaties kan alleen een Chinees merk van de tweede graad van dubieuze oorsprong dit zondigen (voorbeelden: Polaris PCM 0109 , Vitek Grace , Redmond RCM-1501 ), heb ik dergelijke gebreken bij geen enkele eminente fabrikant gezien.

Als alles in orde is met het koffiezetapparaat, is het zonder de bovenstaande bevindingen, dan is het voor een voorbeeldig resultaat noodzakelijk om de juiste koffie en de juiste maling te gebruiken. Zoals gebruikelijk annuleerde niemand het vers branden en malen direct voor het bereiden van de drank, dit verbetert de smaak merkbaar. Door te malen, maar ook door de hoeveelheid koffie en water, kun je de smaak, sterkte, verzadiging aanpassen.

Hoe fijner de maling, hoe meer koffie en hoe minder water er wordt gemorst, hoe rijker en sterker de drank zal zijn. Hoe grover de maling, minder koffie in het kopje en meer waterverspilling, hoe wateriger en lichter.

Houd er rekening mee dat alle koffiezetapparaten met infuus (althans degene die ik ken) al het water dat in de tank wordt gegoten door de uitgegoten koffie zullen morsen totdat ze handmatig worden uitgeschakeld.

Er zijn letterlijk een paar huishoudelijke infuuskoffiemachines op de markt die een ingebouwde molen hebben en de bonen vermalen vlak voor het zetten. Dit zijn gewoon automatische druppelkoffiemachines, ze doen alles met één klik en zijn zelfs uitgerust met timers voor het zetten van koffie op een bepaald tijdstip. Bijvoorbeeld, Philips HD7767/HD7769 Malen & brouwen (uitstekende machine met instelbare maalgraad) en REDMOND SkyCoffee M1505S (de koffiemolen is natuurlijk zwak en de kwaliteit is zwak, maar hij wordt bediend vanaf de telefoon). Maar over het algemeen zou ik je voor de prijs / kwaliteit adviseren om eens goed te kijken naar Mystery MCB-5125 / Gemlux GL-CM-55 / Kitfort KT-705 :

Philips HD7767 Malen & brouwen

Gedetailleerd overzicht

Huidige prijzen:

De beste echte filterkoffiemachine die ik ken (Americano). Hoge prijs - een garantie voor de kwaliteit van het apparaat

Belangrijkste kenmerken:

  • Werkt met gemalen en volkoren koffie.
  • Normale stalen koffiemolen met conische maalschijven. 9 graden malen.
  • Twee bunkers 2 × 100 g met keuze en mix van bonen.
  • Inclusief herbruikbaar filter.
  • 3 sterkte aanpassingen.
  • Timer van opname en voorbereiding.
  • De drank 2 uur warm houden.
  • Scherm en geluidssignaal voor het einde van het koken.
  • Indrukwekkende watertank van 1,2 L.

Controversiële punten:

  • Het koffiezetapparaat gebruikt altijd AL het water dat tijdens het koffiezetten is gevuld. Dat wil zeggen, het is noodzakelijk om precies zoveel water in te schenken als het aantal kopjes dat u bij de uitgang wilt krijgen. En in overeenstemming met de hoeveelheid water in de tank, stel het aantal kopjes in het kookmenu in.
  • De verandering van gebruikt graan bij het wisselen van bakken gebeurt niet onmiddellijk, maar voor 2-3 voorbereiding.

Mystery MCB-5125, Gemlux GL-CM-55, Kitfort КТ-705

Gedetailleerd overzicht

Huidige prijzen:

Al met al zijn deze drie koffiezetapparaten in wezen hetzelfde, en ze dupliceren bijna de Philips HD7762

Belangrijkste kenmerken:

  • Werkt met gemalen en volkoren koffie.
  • Stalen conische koffiemolen. 9 graden malen. Erger dan Philips, maar ook niet slecht.
  • Een belangrijk pluspunt voor Gemlux GL-CM-55, Kitfort KT-705 - ze morsen niet al het water, maar volgens het ingestelde aantal kopjes, dus ze zijn duurder dan Mystery.
  • Een koffietrechter voor 250 g.
  • Inclusief herbruikbaar filter.
  • 3 sterkte aanpassingen.
  • Timer van opname en voorbereiding.
  • De drank 2 uur warm houden.
  • Scherm en geluidssignaal voor het einde van het koken.
  • Een indrukwekkende watertank van 1,35 of 1,5 liter.

Controversiële punten:

  • Mystery MCB-5125 gebruikt altijd AL het gevulde water tijdens het koken. Dat wil zeggen, het is noodzakelijk om precies zoveel water in te schenken als het aantal kopjes dat u bij de uitgang wilt krijgen. En in overeenstemming met de hoeveelheid water in de tank, stel het aantal kopjes in het kookmenu in. Gemlux en Kitfort hebben dit nadeel niet.
  • De bouwkwaliteit en gebruikte materialen, hoewel beter dan gebruikelijk voor deze merken, verliest nog steeds van Philips.

De rest van de koffiezetapparaten met infuus zijn in de hand te houden machines waarvoor het graan zelf moet worden bereid en in een filter moet worden gedaan (wegwerp- of herbruikbaar papier). Deze infuuskoffiezetapparaten zien er allemaal hetzelfde uit en verschillen vooral in het ontwerp en de kwaliteit van de gebruikte materialen van het merk. Maar er zijn ook zeldzame extra functies. Over hen hieronder.

Welke filters voor druppelkoffiezetapparaten zijn er en welke is beter, herbruikbaar of wegwerpbaar?

De koffie in het filterkoffiezetapparaat moet in het filter worden gegoten. Er zijn twee opties:

  • Het koffiezetapparaat wordt geleverd inclusief herbruikbaar filter
  • Het koffiezetapparaat wordt niet geleverd met een herbruikbaar filter

In beide gevallen kan 99% van de koffiezetapparaten papieren wegwerpfilters gebruiken. Ze hoeven alleen apart te worden gekocht (ze kosten gemiddeld 2,5 roebel per stuk). Er zijn verschillende standaard maten filters: 1, 2, 4, 6, 8, 12, de indeling is grof in kopjes. Maar er zijn twee veelvoorkomende formaten: nr. 2 en nr. 4. De eerste is kleiner - geschikt voor koffiezetapparaten met een inhoud van 600-900 ml, de tweede is meestal voor koffiezetapparaten vanaf een liter.

Wegwerpfilters kunnen met de gebruikte koffie worden weggegooid, eruit gehaald, weggegooid, er hoeft niets gewassen te worden. Bovendien kunnen ze de minimale maling gebruiken, die door de herbruikbare kan glippen. Bovendien geven wegwerpproducten gegarandeerd geen smaak aan de drank, wat vooral geldt voor koffiezetapparaten van twijfelachtige kwaliteit. Daarom geven velen, zelfs met een herbruikbare, de voorkeur aan disposables vanwege hun gebruiksgemak.

Wegwerpfilters zijn er in verschillende soorten, afhankelijk van het gebruikte materiaal:

  • Onbehandeld, schoon, bruin filtreerpapier zonder bleekmiddel is waarschijnlijk de beste optie.
  • Wit papier gebleekt met chloor- of zuurstofbleekmiddel.
  • Bamboevezelfilters zijn uiterst zeldzaam en relatief duur, en vooral zinloos.

Overigens werden in 1908 in Duitsland door Melitta Benz - de oprichter van het bedrijf Melitta - uitgevonden papieren wegwerpfilters voor koffiezetapparaten met infuus. Dit betekent niet dat de filters voor Melitta koffiezetapparaten met infuus van de hoogste kwaliteit en correct zijn, maar het feit blijft.

Herbruikbare exemplaren moeten na elke bereiding onder stromend water worden gewassen en om de paar maanden in citroenzuur worden geweekt om aanslag en koffieolie te verwijderen. Maar er zijn geen verbruiksartikelen - u hoeft geen geld uit te geven, te kopen.

Herbruikbare filters zijn in wezen van twee soorten:

    Nylon... De standaard uitvoering, deze moet zorgvuldig worden schoongemaakt, slijt na verloop van tijd en kan doorbreken. Goud- hetzelfde nylon, maar bedekt met een dunne laag titaniumnitride. Makkelijker schoon te maken en gaat langer mee, komt met duurdere koffiezetapparaten.

In de regel is het buitengewoon moeilijk om een ​​filter los te kopen. Als hij aanvankelijk niet op dit model vertrouwde, is het bijna onmogelijk. Je moet dus rekening houden met het type filter voordat je een koffiezetapparaat aanschaft.

Adviseer alstublieft specifieke modellen

In het algemeen kan de keuze worden gemaakt in uiterlijk, prijs en beschikbaarheid in winkels, omdat 95% van de koffiezetapparaten met infuus op dezelfde manier moet worden verkregen. Ja, er zijn natuurlijk een aantal objectieve parameters: het volume, het type filter dat wordt gebruikt (zit er een herbruikbare in de kit), de aanwezigheid van extra functies, de meest voorkomende: automatische uitschakeling na een tijdje en een timer voor het begin van het koken.

De belangrijkste nuance is dat eerlijk Chinees vlees, dat naar verwachting een prijs en dus besparing op iets kost, je kan verrassen met bijvoorbeeld een vallend koffievak of een smaak van plastic in de uiteindelijke drank vanwege het gebruik van het meest beschamende plastic.

Net als bij andere apparatuur, kunt u beproefde apparatuur nemen, iets meer betalen, u kunt de loterij spelen met de kwaliteit van de materialen. Er zijn Chinezen met relatief degelijk plastic waarvan de geur tijdens de eerste paar voorbereidingen wordt weggespoeld (voor het duurste koffiezetapparaat moeten trouwens een paar blanco voorbereidingen worden gedaan), met betrouwbare kachels en watertanks die niet actief op de 3e dag.

Maar niemand, en zelfs ik niet, zal je 100% garantie geven. De kwaliteit van de producten van dergelijke merken danst van batch tot batch, en iemand krijgt een apparaat dat 10 jaar meegaat, en na het eerste gebruik kan iemand het naar de winkel brengen. Hieronder geef ik een paar voorbeelden met uitleg uit verschillende prijs/kwaliteit groepen.

1. Compacte koffiezetapparaten met een klein volume, met tanks van 600 tot 900 ml:

    Duurder, betere kwaliteit: Philips HD7434(volume 900 ml, inclusief herbruikbaar nylon filter, mijn recensie van dit model ). Goedkoper, eenvoudiger, maar u kunt gebruik maken van: Redmond RCM-M1507 (600 ml, herbruikbaar nylon, Overzicht ) of Maxwell MW-1650 BK (600 ml, herbruikbaar nylon, Overzicht ).

Prijzen voor de vermelde modellen in uw regio:

2. Grote infuuskoffiezetapparaten, met tanks vanaf een liter

    Duurder, betere kwaliteit, van bewezen merken: Bosch TKA 3A031 / 3A034 (1,25 liter, wegwerpfilters, automatische uitschakeling, mijn beoordeling ), Philips HD 7447 en HD 7457 (1,2 liter, wegwerpfilters, Overzicht ). Goedkoper, eenvoudiger, maar u kunt gebruik maken van: Vitek VT-1503 BK (1,2 liter, herbruikbaar filter, Overzicht ), Polaris PCM 1211 (1,2 liter, herbruikbaar filter, Overzicht ).

Prijzen:

3. Grote koffiezetapparaten met start- en aan-timers

  • Duurder, betere kwaliteit - Philips HD 7459 (1,2 liter, wegwerpfilters, automatische uitschakeling na 30 minuten, Overzicht ).
  • Goedkoper, maar ook niets - Redmond RCM-1510 (1,5 liter, herbruikbaar nylon filter, automatische uitschakeling na 40 minuten, Overzicht ).
  • Melitta Optima Timer- een serieuze unit met extra functies naast de timer: programmering van de opwarmtijd, instelling van de waterhardheid en het ontkalkingsprogramma, een verwijderbare watertank ( Overzicht , over Optima tegen het einde)

Prijzen:

* Let op, korting: Philips HD 7459 is nu te koop in de officiële Philips voor slechts 2 840 roebel ... Voor andere actuele aanbiedingen op koffiemachines, zie de pagina 'Promoties'.

P.S. Bij de aanschaf van gemalen koffie voor gebruik in een filterkoffiemachine, kunt u het beste op zoek gaan naar een speciale maling voor koffiezetapparaten of voor filterkoffie. Vaak is deze zin niet vertaald in het Russisch, dus let op de karakteristieke pictogrammen (zoals op het Julius Meinl-pakket op de onderstaande foto). De rest van de aanbevelingen voor het kiezen van koffie - hier .

Gemalen koffie kiezen voor een koffiezetapparaat met druppelaar

Veel Gestelde Vragen

  1. Het grootste pluspunt van koffiezetapparaten met infuus is dat ze thee kunnen zetten voor het hele kantoor.
    We hebben een Bosch infuus koffiezetapparaat voor thee met de DeLonghi koffiemachine.

    Bedankt voor de review, ik wist niet dat er druppels zijn met een timer. Waarschijnlijk gaan we onze infuus updaten zodat er om 9 uur 's ochtends 1,5 liter goede thee gezet wordt.

    Sergej

    21 feb 17 c 16:19

  2. en deze kemex en purover, zoals ik het begrijp, is een handmatige druppelmethode? programma's zijn alleen anders
    Wederom wordt er geschreven over een bijna espresso pourover, het dichtst bij espresso! kx kx kx kx

    Vjatsjeslav

    25 juni 17 in 12:52

    • Waar staat het, waar heb je het over, wie is hier?
      Meer over kemeks en pourovers in het profielmateriaal over alternatieve brouwmethoden -

      jan.

      26 juni 17 in 08:48

  3. Hallo, de online geregistreerde assistent, stelde een model voor een koffiezetapparaat met lange infuus voor, maar wat kun je zeggen over het Ariete 1342-model?

    Umm Abdurrahman

    21 sep 17 c 16:31

    • Waarschijnlijk duur? Wat betreft Atiete 1342, ik zal zeggen dat het het geld absoluut niet waard is, wat mij betreft. U kunt het gerust wat rustiger aan doen, bijv. .

      De assistent bood je een dure infuus aan, omdat het een infuuskoffiemachine is, met een ingebouwde koffiemolen, er is een goedkoper alternatief, ook met een koffiemolen, maalt de korrels voor elke bereiding -

      jan.

      3 okt 17 c 16:52

  4. werkte vier jaar als barista - werkte weinig, het woord van de barista is niet geneigd

    de rest is oke

    Ze

    18 okt 17 c 10:55

    • Op basis waarvan geeft u dit aan?
      Wikipedia: Het mannelijke zelfstandig naamwoord van de eerste verbuiging barista verscheen relatief recent in de Russische taal en is nog niet opgenomen in de woordenboeken van de Russische taal. Het verschijnt vaak als niet-afnemend, daarom wordt het niet-afnemende gebruik aanbevolen [2] [1] [12]. Desalniettemin maakt de laatste -а het gemakkelijk om het woord te veranderen door gevallen zoals de eerste verbuiging: barista, barista, barista, enz.
      Gramota.ru geeft ongeveer hetzelfde uit. Dat wil zeggen, verbuiging is ongewenst, maar ik ken geen waardige bronnen die de verbuiging van het woord rechtstreeks zouden verbieden. Als je het weet, alsjeblieft. Ik zie de optie zo en in onze partij is het zo gebruikelijk om je te vragen deze niet aan te bieden.

      jan.

      18 okt 17 c 11:33

      • > Op welke basis geeft u aan?
        Tot op heden is het woord, voor zover ik weet, alleen opgenomen in een van de gezaghebbende woordenboeken - het spellingwoordenboek van het Instituut voor de Russische taal. VV Vinogradov RAS.

        jan.

        5 augustus 18e 21:29

    • Ik heb ook eens nagedacht over hoe het kon dat ze nu branden om koffie te drinken, hoewel het voorheen gemakkelijk was om koffie te drinken.
      maar uiteindelijk heeft het geen invloed op de smaak, de neiging drinkt op geen enkele manier.

      Andrew

      19 okt 17 c 08:20

  5. Ik pak een koffiezetapparaat voor mezelf.
    Van het nodige:
    Mogelijkheid om het aantal kopjes te kiezen (2-4-6 bijvoorbeeld)
    Wenselijk:
    Waterkoker - thermos

    Tot nu toe heb ik het gehaald:
    Mellita Optima Timer
    Kitfort 705
    Russell Hobbes

    Maar zonder kan - een thermoskan
    Er zijn Amerikaanse Cuisinart, maar die zijn 110 volt

    Bedankt.

    jan.

    19 nov 17 in 13:51

    • Ik zou hier een analoog kiezen in plaats van Kitfort 705 -
      Ik heb geen zin om een ​​neefkunst uit Amerika te slepen, dit zijn allemaal dezelfde eieren als de onze, zijaanzicht.
      Melitta is goed qua afwerking.

      jan.

      20 november 17 in 09:54

      • Waarom is Kitforth zo slecht? Schoonvader 705 Kitfort heeft vertraging, 2-4 kopjes kunnen worden ingesteld. Het is gewoon handig om de hele container met water te vullen en 's ochtends een kopje te maken, in plaats van water af te geven.
        Keukenkunst? De prijs is goed, de kwaliteit en de mogelijkheid om 2 - 4 kopjes te maken.

        jan.

        20 november 17 in 11:01 uur

        • geconfronteerd met de kwaliteit van kitfort, concludeerde dat zelfs Vitka beter is. vergelijkend overzicht voorbeeld -

          jan.

          24 nov 17 in 07:58

          • Kocht Kitfort 705 schoonmoeder met schoonvader. De kwaliteit is vergelijkbaar met die van de Filippijnse. Alle functies werken prima. Kracht, timer, verwarming, aantal kopjes. Ik ben te groot in de keuken - ik heb al last van de rozhkovr. Dus voorlopig gebruik ik de Purover / Geyser / Aeropress / Turk

            jan.

            24 nov 17 in 22:53

  6. Bedankt voor je site, een echte vondst.
    Ik ga een koffiezetapparaat met infuus nemen (ik ben moe van het drinken van instant) en wil bestellen vanuit Europa. Ik vond een paar modellen leuk, misschien ken je ze:
    Unold 28115
    Medion md 18088
    Ik heb ze gekozen vanwege het herbruikbare filter en de thermoskan.
    Ik zou het op prijs stellen als u uw opties voorstelt.

    Andrew

    18 jan 18 in 22:04

    • uhm... nee, dat doe ik niet. waarschijnlijk (waarschijnlijk) is dit een soort Chinese oemschina, maar misschien normaal.
      De eerste merken hebben over het algemeen een herbruikbare fles overdag met vuur, ik kan het me niet herinneren compleet met een thermoskan.
      thermoskan in ICM 15750 - - duur
      elke melitta heeft een thermoskan -
      misschien allemaal uit het hoofd...

      jan.

      19 jan 18 in 11:14

      • Nee, dit zijn puur Duitse merken. toch bedankt

        Andrew

        19 jan 18 in 11:16

        • eh, wees niet naïef.
          Ik was niet eens te lui om naar hun sites te gaan, de producten te bekijken. Ze zijn puur Duits op precies dezelfde manier als Vitek Oostenrijks is, SUPRA Japans is en Mr. Coffee Amerikaans is. De Chinese gemeenschap is 100%.

          jan.

          19 jan 18 in 11:27

          • Dan blijkt dat ik helemaal geen keus heb

            Andrew

            19 jan 18 in 11:34

            • in feite is er een keuze, ik raad u aan om een ​​Franse pers of een trechter te overwegen - haal een hoeveelheid koffie uit een infuus voor een lagere prijs en zonder veel ruimte in beslag te nemen in de keuken.
              een glazen trechter op alika kostte me minder dan een plastic hario, de keuze aan Franse persen is zowel daar als ter plekke enorm qua volume, kwaliteit.
              met een Franse pers heb je niet eens filters nodig. 2 minuten voor een bladwijzer, 3-4 minuten voor extractie, daarna 2-3 minuten voor reiniging (verwijder de trechter in 30 seconden).

              tenzij je een volle kan voor 5 personen tegelijk wilt koken.

              Andrew

              19 jan 18 in 11:53

              • Oh bedankt. Ik heb op de een of andere manier deze alternatieven gemist)

                Andrew

                19 jan 18 in 12:08

  7. hallo, heb je iets gehoord over Amerikaanse koffiezetapparaten (mr.Coffee)? Ik heb er een en na een week gebruik stopte hij met het maken van koffie. Gaat aan, display werkt, maar. wanneer u op drukt om koffie te zetten, is er geen werk. Weet u niet zeker wat het probleem kan zijn?

    gemak

    4 februari 18e c 16:18

    • mr.coffee is zoals onze Vitek of Polaris en nog honderd andere merken - een OEM die bij fabrieken, meestal Chinese, een sticker met hun logo op andermans ontwerpen bestelt. Hier is bijvoorbeeld een Engelstalige recensie over een van hun modellen. Barista-koffie .

      Maar wat uw probleem betreft, dit is een soort elektronicafout, u moet ermee naar de dienst, er is geen andere manier.

      jan.

      5 februari 18e c 10:47

  8. bedankt voor de begrijpelijke informatie over de soorten koffiezetapparaten! )
    anders was ik zo dwaas al een Miele-koffiezetapparaat gaan kopen, een merk dat ik op huishoudelijke apparaten heb getest.
    maar nadat ik je had gelezen, realiseerde ik me: mijn man en ik hebben een gewoon koffiezetapparaat nodig - we hebben een goedkope Russell Hobbs Legacy Coffee Red 20682-56 gekocht en zijn best tevreden

    Irina

    7 februari 18e c 20:19

    • En dit is goed!

      jan.

      9 februari 18e c 12:37

  9. Goedenmiddag. Vandaag kwam ik in de verleiding en nam het Braun KF 520/1 WH koffiezetapparaat met witte druppeltjes. Ik zou graag willen weten of u info/mening heeft over de koffiezetapparaten van deze fabrikant. Ik zag het niet in het artikel of in de commentaren.

    Vladimir

    2 apr 18 in 23:44

    • Hier bijvoorbeeld
      specifiek 520, denk ik, is enorm overgewaardeerd, waarvoor er 4 duizend (op zijn best, of zelfs alle 6) zijn om te geven - ik kan het me niet voorstellen.

      jan.

      3 april 18 in 13:23

  10. Een maand geleden heb ik een ideen welt koffiezetapparaat gekocht met een koffie maalfunctie, ik was helemaal tevreden, er is een gevarieerde keuze aan programma's, sterkte instelling en het prettigste voor mij is de ingebouwde koffiemolen, vers met gemalen koffie is veel prettiger dan uit een pak, en je kunt de maalkorrelgrootte aanpassen, wat voor mij erg belangrijk is.

    Nika123

    12 juni 18 in 10:14

  11. Hallo! Help me alsjeblieft een koffiezetapparaat te kiezen, ik wil mijn man op DR geven, ik wil goede koffie, geen oploskoffie. Ik heb de informatie gelezen, je hebt veel interessante informatie, die ik helemaal niet wist, bedankt! En nogmaals, ik wist niet welke ik moest kopen. Ik wil voor het huis (familie), druppelen, met malen van granen (zo niet, koop dan de granen en maal ze zelf of koop ze in zakken?), Een wegwerpfilter of wat beter is.. (er zullen geen problemen zijn met filters aan te schaffen?) Gebruiksgemak, minimaal onderhoud van de machine. UFFFF, ja, in het algemeen, zeg ik, was ik in de war.

    Natalie

    31 juli 18 in 14:44

    • Welnu, als je precies een infuusautomaat wilt, dan is de keuze bescheiden en alle twee de opties worden in dit artikel gegeven. Dit is ofwel (duurdere, betere, hoogwaardige koffiemolen) of een eenvoudigere optie, maar ook normaal

      Hoewel ze automatisch zijn, zijn ze niet 100%. Zo zal het filter eruit gehaald, uitgeschud, uitgewassen moeten worden.

      Als je een volledig volle machine nodig hebt die overdag mok na mok klaarmaakt zonder onnodige manipulaties, dan moet je kijken in de richting van espressomachines met een speciale functie voor Americano. Bijvoorbeeld, of (dit is hetzelfde + auto-cappuccino) Maar ze zijn veel duurder.

      Artyom

      31 juli 18 in 21:58

  12. Hallo!
    Jan, wat kun je zeggen over de Bravilor Bonamat filterkoffiemachines? Behoren ze ook tot drip of niet?

    Michael

    21 augustus 18e 14:10

    • ja, het is druppelen, gewoon commercieel. normale aggregaten.

      jan.

      23 augustus 18e 22:08

  13. Ik begrijp het nog steeds niet, kun je de koffie in de kolf laten zodat deze heet is, of niet?

    Alexander

    30 september 18e c 03:17

    • Het is mogelijk, maar het zal nog steeds niet heet zijn, hooguit relatief warm.

      jan.

      30 september 18e c 13:43

  14. Een half jaar geleden hebben we een Moccamaster infuuskoffiezetapparaat gekocht (het eenvoudigste model, ca. 100 euro min belastingvrij), we zijn zeer tevreden. Ik heb het niet gezien in offline verkoop, in Finland gebruiken al onze verschillende bekende families infuus, en het is Moccamaster. Ze werd ons aanbevolen als de populairste en beste koffiemachine van Scandinavië. In ons model wordt de verwarming na 45 minuten automatisch uitgeschakeld, maar in deze 45 minuten is de koffie precies heet, en niet relatief warm.
    Het enige nadeel is dat het graan zelf niet maalt, dus we kopen grond (hoewel ook in Finland).

    Olga

    3 december 18e c 12:37

  15. Philips hd7769 gekocht. Alles lijkt goed te gaan)

    Ik vraag me af hoe het systeem voor het selecteren van de sterkte werkt, rekening houdend met het feit dat het al een aanpassing heeft voor de maling en de hoeveelheid water?

    Paul

    11 dec 18 c 16:07

    • Kracht is de hoeveelheid te malen graan.

      jan.

      14 december 18e c 12:57

      • En het aantal bekers dat ik tentoonstel, wat dan? - op voorwaarde dat altijd al het water wordt gebruikt.
        Of verhoogt het de hoeveelheid graan per kopje?

        Paul

        14 december 18e c 14:36

        • je leest de recensie, alles staat daar beschreven -

          jan.

          17 december 18e c 11:07

  16. Ja, en ik wilde het ook vragen! Aerochino's slaan immers zowel het schuim op als de melk opwarmen, toch? En daar schijnen ze goed in te zijn. Omdat alles klopt? Cappuccino-apparaten en panarello-koffiemachines doen het immers alleen goed met koude melk. Is het omdat er mechanica is en hier stoom? ik wil het gewoon begrijpen...

    Dennis

    15 dec 18 c 21:28

    • Ja, aerochino wordt opgeklopt en verwarmd. En ook koud kloppen zonder verwarmen. Ja, want aerochino heeft mechanische zweepslagen.

      jan.

      17 december 18e c 11:59

  17. Hallo, ik zou graag de bovenstaande mening horen over de Maxwell MW-1660 BK
    Is het het waard of niet om hem als budget koffiezetapparaat aan te schaffen?

    Valeria

    13 jan 19 in 18:52

  18. Hallo, ik bestel een Melitta Look IV koffiezetapparaat met wegwerpfilters. Ik heb een vraag welke filters ik het beste kan kopen en wat is het verbruik van kopjes voor 1-n filter? (Sinds ik nog geen koffiezetapparaten ben tegengekomen)

    Dennis

    20 mrt 19 in 00:02

    • Eén filter voor één bladwijzer en het morsen van koffie, je kunt er minstens één maken, minstens 10 kopjes, zoveel als er in de kan passen. Dat wil zeggen, 1 filter = 1 morsen tot aan de hele kan.

      Over beter - Persoonlijk heb ik geen smaakafwijkingen opgemerkt bij het gebruik van verschillende papieren filters, maar meer dan eens heb ik gehoord dat de kwaliteit zogenaamd afhankelijk is van het filter. Omdat persoonlijke ervaring me vertelt dat er verschillen zijn of niet, of ik voel ze niet (ik ben geen grote fan van gefilterde koffie), denk ik dat je ze kunt gebruiken.

      jan.

      25 mrt 19 in 11:02

  19. Hallo.
    Ontmoet op een KitchenAid 5KCM0802EER koffiezetapparaat met infuus.
    De prijs is hoger dan 20.000 roebel.
    Vertel me alsjeblieft of het het geld waard is?
    Wat kun je ons vertellen over deze wonderauto?

    Sergej

    4 mei 19e c 18:01 uur

    • Ik kan over het hele merk zeggen - een domme teveel betaald voor de naam. Geen van hun producten is, denk ik, hun geld waard.

      jan.

      6 mei 19e c 17:15 uur

  20. Heel erg bedankt, tot in detail gekauwd, gedetailleerde informatie ... Ze hebben veel geholpen bij de keuze en beslissing. Dankzij.

    Natalie

    18, 19 mei 11:05

  21. Hallo. Ik begreep niet of het mogelijk is om dergelijke koffiezetapparaten zonder water aan te zetten om bijvoorbeeld de koffie die 's ochtends is achtergelaten op te warmen? SATURN-ST-CM7052 koffiezetapparaat.

    gemak

    15 juni 19 in 19:19

    • Volgens het paspoort is het mogelijk, dit is normaal werk voor hen. Maar aangezien Saturnus is gemaakt van industrieel afval, is de kans dat er iets in smelt dramatisch groter dan in welke Boch dan ook.

      jan.

      17 juni 19 in 09:13

      hoe delonghi koffiezetapparaat te gebruiken?
  22. Wie kent het Superior koffiezetapparaat? wiens merk en wie maakt het? waar zijn ze goed voor of andersom? bedankt aan iedereen die antwoordt

    Natalie

    7 nov 19 in 20:13

    • Ja, China natuurlijk

      jan.

      8 november 19 in 13:40

  23. Goedenmiddag. Kun je me alsjeblieft vertellen dat Jan - ik heb een koffiebar (coffee to go). Ik overweeg de aanschaf van een filterkoffiemachine. Moet je een dure bravilor kopen? Zijn er redenen om er teveel voor te betalen? Aangezien ik 15, maximaal 20 kopjes filterkoffie per dag verkoop. Zal dezelfde Phillips of Bosch er elke dag zoveel aankunnen? Of zijn ze voor thuis? Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoord))

    Muze

    18 nov 19 in 11:57

    • Bosch Philips, hoewel zelfgemaakt, zal zonder problemen 20 kopjes maken.
      Hier is de vraag: wil je strijden voor een echt hoogwaardige koffiefilter, zal je doelgroep dit waarderen?
      Bravilor is niet alleen betrouwbaarder en gaat langer mee, het heeft ook een voordeel bij het brouwen - het warmt beter op en sproeit beter water op gemalen koffie - vandaar dat de kwaliteit van de drank iets hoger is. Dit is niet zo kritisch als je zou denken, maar verfijnde proevers zullen het verschil vinden.
      Nou, dan is de keuze aan jou. Tenzij ik je een tussenoptie zal vertellen - Moccamaster, je kunt 2 of meer keer goedkoper nemen dan Bravilor, maar je kunt het resultaat al zien in een kopje vijgen

      jan.

      22 nov 19 in 10:11

  24. Goedenmiddag. Ik heb veel gelezen, maar ik heb niet gekozen))) Ik heb een koffiezetapparaat nodig, in termen van prijs-kwaliteitverhouding. Als cadeau aan mijn zoon. Adviseer, als voor jezelf. Ik wil mezelf meenemen voor een cappuccino. Ik kijk ook uit naar uw advies. Geen speciale claims of te veel betaalde bedragen. Bedankt.

    Natalie

    14 december 19e c 16:36

    • Een universele bewezen druppeloptie is: Het stinkt niet naar plastic, het is gemaakt met hoge kwaliteit, maar ook zonder onnodige functies. Vergeet niet om meteen filters te kopen, deze zitten niet in de kit.

      Voor cappuccino is de vraag ingewikkelder:
      - je moet beslissen over een hoorn of een machinegeweer - hierover op de hoofdpagina en hier
      - type cappuccino-apparaat:

      Artem

      14 december 19e c 17:40

  25. Bedankt voor de hulp. Als je meer kunt helpen…. keuze tussen Delongi EC 685, Garlyn L50 Metaal. En ik zou graag een review horen over de Bresko CM - 120, die mij totaal onbekend is.

    Natalie

    15 december 19e c 12:56

  26. Bedankt voor het artikel. Mag ik een vraag stellen om de situatie voor mezelf te verduidelijken: zal koffie uit een koffiezetapparaat en koffie gegoten met heet water in een kopje (nadat het is toegediend) heel anders smaken of niet?)

    marinier

    19 februari 20e c 14:56

    • Ze zullen verschillen, maar hoeveel - voor wie hoe?

      jan.

      21 februari 20e c 09:20

  27. Fijn dat er zulke artikelen zijn. Ze hebben veel geholpen. Nu probeer ik bij elkaar te schrapen op Philips Grind & Brew HD7769. 12 duizend is natuurlijk te veel. Maar ik hoop dat het apparaat het waard is.

    Maar een beetje hoop dat je in 2020 een fatsoenlijke Americano tot 5000 roebel kunt vinden, wat is er nog meer?

    roman

    31 mei 20e c 17:26

    • Nou, je kunt elke druppel van een eenvoudiger type gebruiken Bosch TKA en koffiemolen ... Maar stop. Je kunt nog steeds geen normale koffiemolen voor een filter nemen, vooral goedkoper dan 5, en zelfs dan, Handboek .

      jan.

      1 juni 20 in 16:32

      • Erg bedankt

        roman

        4 juni 20 in 00:04

  28. Jan, hallo!
    Ik overweeg de mogelijkheid om een ​​druppelkoffiezetapparaat te kopen. Tijdens het zoeken zag ik het De'Longhi ICM17210 Clessidra-model. Ik vond haar vermelding niet op de site. Kunt u uw mening geven over dit koffiezetapparaat?
    Bedankt!

    Raphaël

    12 nov 20 in 12:47

    • Ik kan het helaas niet, ik ben het niet tegengekomen.

      jan.

      13 nov 20 in 14:50

  29. Ik zou de nadelen van een koffiezetapparaat voor thuisgebruik willen toeschrijven - het is dat een bereide kan koffie binnen een uur moet worden gedronken. Mijn vrouw en ik kookten 's ochtends voor twee - we dronken, de hele dag een bak koffie zetten is stom. Als de gezette koffie bijvoorbeeld meer dan drie uur in het koffiezetapparaat wordt verwarmd, bestaat deze helemaal niet meer.

    Andrew

    19 jan 21 in 14:53

  30. Is de Caso Grande Aroma 100 koffiezetter een waardig alternatief voor de Philips Grind & Brew HD7769?

    roman

    4 februari 21st 22:02

    • ja de hond kent haar

      jan.

      5 februari 21st 13:11

  31. Ik gebruik Melitta Look IV Therm DeLuxe nu ruim een ​​half jaar. Daarvoor was er Tefal in de vroege jaren 2000 en nog een druppel uit 1990. Dus alleen in Melitta voelde ik een echt milde koffiesmaak, hetzelfde water uit het osmo-filter en dezelfde koffie - in de oude was deze zachtheid verloren, mogelijk door een andere verwarmingstemperatuur of iets anders. Plus, uitstekende bouwkwaliteit, hij schakelt zichzelf uit, een roestvrijstalen thermoskan (gebruikt aan een thermoskan sinds de dagen van Tefal). Er zijn modellen met een timer en met een eenvoudige kan, en zelfs met een koffiemolen, maar de prijs is daar oneerlijk. Zo'n mooi koffiezetapparaat dat ik erover nadenk om er nog een in reserve te kopen

    Alexander

    29 apr 21 in 01:51

  32. Jan heeft thuis een lang geleden geschonken elektrisch koffiezetapparaat gevonden (niet gebruikt, nieuw). Dit is een goedkope Chinese IRIT-5050. De vraag is: gebruik je het of niet om je gezondheid te verpesten en weg te gooien? (kunststof, enz.)

    Tatiana

    27 juni 21 in 18:27

    • Ik zou weggooien of (hint) herverdelen

      jan.

      28 juni 21 in 10:29

      • Dank u voor uw antwoord!

        Tatiana

        29 juni 21 in 02:05

  33. Hallo Jan!
    Ik heb een Kitfort KT-720 koffiezetapparaat gekocht. Met ingebouwde koffiemolen. Ik begon de instructies te lezen, er staat dat het water in de tank opwarmt tot 70-80 graden. Dit is goed? Kan zo'n water iets brouwen? Misschien begrijp ik iets niet? Maar het lijkt erop dat koffie moet worden gezet met water van 90-96 graden. De koffie uit deze prachtige machine smaakt naar koffie uit een Sovjet-kantine, oftewel slops. Of doe ik misschien iets verkeerd? 99% van de reviews over dit koffiezetapparaat zijn een genot: zowel geur als smaak. Iedereen is blij, maar ik spuug, verpestte goede koffie.

    marinier

    27 juli 21 in 04:17

    • Je kunt de nummers in de instructies negeren, de echte die er zijn, kennen ze waarschijnlijk niet in de kitfort zelf.
      Maar over het algemeen is het feit dat druppelkoken niet opwarmt gebruikelijk, hier hebben we een vergelijking gemaakt tussen de weg en de gebruikelijke (Bosch) - evalueer de grafiek - wilfa , God verhoede dat 80.
      In principe kun je iets brouwen en dus eigenlijk. Maar ja, hoogstwaarschijnlijk zal er geen standaard zijn. Een van de oplossingen is om water van 50-60 graden in de tank te gieten, geen grap.

      jan.

      30 juli 21 in 07:51